Mi lesz belőled gyermekem?

Mi lesz belőled gyermekem?

Pályaválasztás – sikeres és boldog élet (?)

1. rész

 

A felvételi jelentkezés időszakában fölmerül a szülőkben a kérdés, hogy mi felé orientálják gyermeküket. Gyakran a diák is bizonytalan. Nem tudja igazán, hogy mi alapján hozzon döntést, „csak” azt tudja, hogy olyan szakmát szeretne választani, amelyben megtalálhatja boldogságát.

Minden diák esetében az egyik fontos kiindulópont tehetségének, adottságainak „fölfedezése” és annak racionalizálása. Amennyiben a pályaválasztó tisztában van saját irányultságával, elsőként erre célszerű támaszkodnia.

Mit nevezünk valójában tehetségnek? Ez a kérdés rögtön egy újabb kérdésre is rávilágít, miszerint a valódi tehetség vajon megegyezik vagy különbözik a világ által elfogadott és/vagy meghatározott tehetségtől? A világ által előtérbe helyezett tehetség általában művészetekhez társítható, vagy valamilyen aktuális trendet követ, ezért korszakonként eltérő lehet.

Az asztrológia elvei alapján az egyéni tehetség nem feltétlenül fog kapcsolódni a társadalom szintjén elismert tehetséghez, ennél fogva nem lesz kizárólag művészetekhez társítható.
Tehetségünk kitűnő eszközül szolgálhat életfeladatunk megvalósítására, amely a boldogságot és kiteljesedést hozza. Életfeladatunkhoz minden tehetséggel és adottsággal rendelkezünk. Kérdés, hogy képesek vagyunk e élni lehetőségeinkkel.

Tehát ahhoz, hogy egy születési képletből megállapíthassuk, hogy mi a gyermek tehetsége, azt is célszerű megvizsgálnunk, hogy mi az életfeladata, amit ösztönös, illetve tanulható, fejleszthető tehetségével meg tud valósítani.

Az ösztönös tehetség az asztrológiában a Holdhoz kapcsolható. A gyermek 7 éves koráig az anyához van „kötve”, ezért az ösztönös tehetség az anya által megélt élethelyzetekből fog leképeződni, kialakulni. Tehát a gyermek mintáiból adódóan hozza ösztönös tehetségét.
A Hold ennek megfelelően meg fogja mutatni, hogy mi az, amelyhez ő érzelmileg kötődni és viszonyulni fog.
Például ha Vízöntő jegyű a képletben a Hold, kreatív, ötletes gyermekkel állunk szemben, aki mindig kitalál valami újszerűt. Mérleg jegyben álló Holddal ösztönösen fogja keresni a harmóniát, szeretetet és vonzódni fog mindenhez, ami ezt sugallja. Kos Holddal küzdéshez, irányításhoz lesz tehetsége, míg Bika Holddal az anyagiakra való rálátása, és kötődése lesz ösztönösen fontos.

Előfordulhat, hogy amit intuitívan meg tudna valósítani, azt nem fogja tudni pozitívan megélni, mert nem feltétlenül támogatja azt a környezete. A társadalomnak valamilyen módon mindannyian meg szeretnénk felelni, ha azonban tehetségünket nem ismeri el a világ, akkor könnyen elfojthatjuk azt. Ez azért fordulhat elő, mert a társadalom elsősorban azt sugallja, hogy olyasmit tegyünk előtérbe, ami által hatalmunk és/vagy pénzünk lehet illetve amellyel, kézzel fogható, látványos eredményeket érhetünk el. Ösztönös tehetségünkhöz azonban érzelmileg kötődünk, amelynek kibontakoztatása segíthetné a tanult tehetség megvalósítását is.

0 – 7 éves kora között minden gyermek „elmondja”, hogy felnőttként miben tudna a leginkább boldoggá válni. A környezet ezt olykor nem veszi komolyan, ráadásul félreértések is adódhatnak, hiszen a gyermek egy szimbolikus képben beszél, vagyis valójában egy szimbólumcsoportot jelöl meg, amelyben nem csak az a foglalkozás vagy ténykedés jelenik meg, amiről ő beszél. Például az óvodás gyermek azt mondja, hogy ha felnőtt lesz, ő „anya” szeretne lenni. Környezete félre érti, és legyint: „ugyan, egyszer minden nőből lehet anya, az magától is megvalósulhat, inkább mondj valami mást, valami igazi foglalkozást”. Ezzel a gyermekben kialakul egy érzelmi elfojtás, egy blokk, és környezetének megfelelve legközelebb azt mondja, amiről úgy véli, hogy tetszetős lehet a családnak vagy az óvó néninek. Ösztönös tehetsége, melyhez érzelmileg kötődik, az „anya” szimbólumcsoportját támogatná, amely a Holdhoz köthető. A Hold minden gondoskodói szerepet leképez, ezért ha környezete nem töri le intuitív vágyait, hanem megfelelő eszközökkel hagyja azokat kibontakozni, akkor ösztönös tehetsége egyben életfeladatát is segíteni fogja. Ha életfeladata például az Ikrek jegyéhez köthető, akkor lehet, hogy a tanítás felé fog menni. Ha a Halak jegyéhez, akkor az egészségügyi szférában akar majd gondoskodni, ha pedig a Vízöntőhöz, akkor akár hajléktalanokról is gondoskodhat.
Ha a kicsi gyermek azt meséli, hogy kukásautón szeretne dolgozni, az szintén nem jelenti azt, hogy abból a szimbólumcsoportból azt is fogja később megvalósítani. Viszont ha környezete elnyomja vágyait, azzal nem csak a szemétszedő szimbólumát nyomja el, hanem a teljes szimbólumcsoportot. Ezt a következőképp képzelheted el: van egy kosár, amiben gyümölcsök vannak. Mindenfélék. A gyermek környezete nem látja a kosár tartalmát csak a gyermek. A gyermek a kosárból kiválaszt egy gyümölcsöt, ami számára szimpatikus. Ha a környezete azt mondja, hogy “fújj, ez nem finom, ne edd meg” (ne azonosulj vele), a gyermek azt fogja gondolni, hogy a többi, más fajta gyümölcs sem lesz jó. Ezért inkább lemond a kosár teljes tartalmáról és választ egy másik kosarat, amiben például kenyerek vannak, hátha arra mást mondanak a felnőttek. Ha a szülő látná a kosár teljes tartalmát (banán, alma, körte, kivi, narancs, citrom, szilva, cseresznye, stb.), és arra biztatná gyermekét, hogy bátran válasszon a kosárból bármilyen gyümölcsöt, hiszen mind egészséges, ezért szervezete bármelyikkel azonosulni tud, akkor nem választana egy teljesen más tartalommal bíró kosarat. Előfordulhat, hogy szeretné megismerni a kosár teljes tartalmát, amiben támaszkodhat szüleire. Ehhez azonban a szülőnek is ismernie szükséges a benne lévő elemeket. Ezután, ha azt mondjuk, hogy “a körte helyett hozzád az alma illik inkább”, azzal a legkevésbé ártanánk, de ha úgy vélekedünk, hogy az ösztönösen választott “körte helyett miért nem brokkolira vágyik”? Ekként vélekedve a gyermek “eldobhatja” az ösztönösen hozott szimbólumcsoportot (a teljes kosarat) és választja inkább a brokkolival telit, mert azt mondják, hogy az szebb, jobb, finomabb, értékesebb, amely által ő boldogabb lehet.

Például ösztönös tehetsége lenne a tánchoz, ami elvihetné őt a hivatáson keresztül egy boldog és elégedett élet felé, ezzel szemben a felnőttek azt mondják neki, hogy legyen belőle menedzser, mert abból jobban megél, a művészet nem hoz stabil állást, ráadásul drága dolog, amit nem engedhet meg magának egy átlagos család.

Tehát a Hold jegyhelyzete adja meg azokat az érzéseket, amelyekhez ösztönösen viszonyulni fog a gyermek, így megmutatja, hogy melyek azok a dolgok, amelyekkel képes (lenne) azonosulni.

Természetesen vannak pozitív példák is, amikor a szülők támogatják gyermeküket, így a gyermek ösztönös tehetsége ki tud bontakozni, és később stabil tartópillérré válhat. Ezt követően az lesz fontos, hogy mindezt tökéletesen össze tudja illeszteni életfeladatával illetve más egyéb adottságaival is.

Nézzük az életfeladatot. Amit el fogunk érni, ahol ki tudunk teljesedni, amivé válnunk kell, azt a Nap jegyünk fogja megmutatni. Tehát, amely jegyben gyermeked született, azzal kapcsolatos életfeladata lesz. Az életfeladatot célszerű másokon keresztül megvalósítani. Ez azt jelenti, hogy akkor érezhetünk harmóniát és boldogságot, ha az életfeladatunk alkalmazásával másokat támogatunk, másokra figyelünk. Ha ez nem sikerül, akkor az egón keresztüli megvalósítás kerül előtérbe, amely pro-kontra helyzeteket eredményezhet a sorsunkban.
A téged érdeklő jegy/jegyek életfeladatát megtalálod a jegyre való kattintást követően, melyek a Nap jegyhelyzetéről szóló cikkekhez vezetnek.

Kos, Bika, Ikrek, Rák, Oroszlán, Szűz, Mérleg, Skorpió, Nyilas, Bak, Vízöntő, Halak.

Mindannyiunknak van egy fantasztikus eszköz is a kezünkben, amely kitűnő adottságokat jeleníthet meg. Ez lesz az Aszcendensünk (rövidítése: Asc vagy Ac). Az Aszcendens a születés pillanatában, a keleti horizonton felkelő jegy. Az Aszcendens jegyhelyzetéből adódó adottságokat eszközként tudjuk használni életfeladatunk, illetve tehetségeink kibontakoztatásához.

Mindemellett azt is jelképezi, hogy milyen módon jelenünk meg a külvilág előtt, mit mutatunk meg magunkból.
Pályaválasztás során érdemes megfigyelni, hogy az Asc lehetőséget ad e arra, hogy azok az adottságok, melyeket jelképez, kibontakoztathatók e a világ előtt vagy elsősorban a magánéleti szférában és szűk környezetben célszerű megjelenniük.

(Megjegyzés asztrológiával mélyebben foglalkozók számára: abban az esetben nem tudjuk adottságainkat megmutatni a világnak, amikor az Asc uralkodó bolygója a IV, 8, 12-es házak valamelyikében áll, vagy kvadrátot illetve oppozíciót kap személyi jelölő bolygó valamelyikétől, vagyis a Nap, Hold, Merkúr, Vénusz, Mars-tól illetve a Jupitertől.)

Amennyiben a pályaválasztás előtt álló gyermek, Asc-ének adottságait kamatoztathatja a világban, akkor az ösztönös tehetségét és életfeladatát is segíteni fogja. Az Asc által mutatott eszközöket szintén érdemes mások szolgálatába állítani.
Például ha egy gyermeknek van egy Kos Asc-e, az ő adottsága az irányítás, vezetés, küzdőszellem, tettrekészség. Amennyiben ezeket az adottságokat mások szolgálatába állítja, úgy olyan helyzeteket fog teremteni, hogy másokért küzdhessen, rászorulókért tehessen, másokért vállaljon felelősséget és ilyen módon irányíthasson. Ha saját egóját tolja előtérbe, akkor adottságait saját érdekében alkalmazhatja, ami az önmagáért folytatott küzdelem is lehet, illetve a másokkal megélt „csatát” is megjelenítheti, amely konfliktusokat és versenyhelyzeteket teremt, ezért hosszú távon nem fogja magát jól érezni.

Nézzünk egy példát a Nap jeggyel, az Asc jegybéli adottságaival és a Hold jegyhelyzetével.

Egy gyermek Ikrek Asc-el születik, melyet a világban célszerű kamatoztatnia. Ennek megfelelően jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkezik. Szeret kommunikálni, nem okoz számára problémát az ismerkedés. Keresi az intelligens kapcsolatokat és szívesen ismerkedik minden olyan témával, amely érdekli. Ő mindezt azért képviseli, hogy önmagát adva, hitelesen mutathasson példát másoknak. Ehhez társul egy Mérleg Nap, amely jelképezi, hogy életfeladatul választotta, hogy önkifejezővé váljon, megmutathassa valódi önmagát a világnak. Ehhez az szükséges, hogy higgyen és bízzon önmagában és ne mások elvárásainak akarjon megfelelni. Ha egy eszmét képvisel, amin keresztül önmaga lehet, az is tökéletes. Sokszor ez a művészetek eszközén keresztül is megnyilvánulhat. Ehhez tehetségként az Oroszlán Holdjával már kisgyermekként is ösztönösen irányíthat például egy – egy közös óvodai produkcióban. Amikor el kell valamit játszani, büszkén bele éli magát a szerepbe. Ösztönössége ezért az irányításban, szónoklásban, fensőbbséget sugalló helyzetekben rejlik. Vegyük azt alapul, hogy a gyermeknek fölismerték tehetségét, így az nem lett elfojtva. Szónoki képességeit ezért segíti az Asc-e, azaz a kommunikációs készsége, amely eszköze lehet életfeladata megvalósításának. Például lehet belőle egy boldog, elégedett, sikeres színész.

Nézzük meg a másik oldalról is a példát: jó kapcsolatteremtő képességét és kiállását szülei fölismerik, de azt sugallják gyermeküknek, hogy ezeket az adottságokat leginkább olyan helyen lenne célszerű kamatoztatni, amivel sok pénzt lehet keresni. A gyermek a Mérleg életfeladattal meginog, és a felnőttek elvárásainak azonnal meg szeretne felelni. Róla mindenki azt mondja, hogy szeretetre méltó, jó gyermek. Szülei később azt javasolják, hogy menjen marketing tanulmányok irányába, hiszen jó cégvezető lehet belőle. Meg van hozzá a kiállása, amihez harmonikus külső társul. Megnyerő, intelligens, barátságos, ezért jó üzleteket köt majd. Az Asc kapcsolatteremtő képessége a kereskedelemben már nem feltétlenül fogja a hitelességet képviselni, mert az üzlet sikeressége lesz az elsődleges cél. Ezzel azonban nem fogja tudni önmagát adni (Mérleg életfeladat), mert sokkal inkább a megfelelés fogja vezérelni. Oroszlán tehetségével az uralkodás és a siker vágya fogja hajtani, amelyben egóját szükséges alkalmaznia. Ilyen módon versenyhelyzetekbe kerülhet, amiben a veszteségeket nem tudja jól kezelni. Ekként egy boldogtalan, önértékelési problémákkal küzdő cégvezető lehet belőle.

A példa kisarkított. Természetesen minden szülő jót akar a gyermekének, viszont fontos azt átlátni, hogy a gyermeknek igazán mi lehet a jó. Az életünk tele van bizonytalan helyzetekkel. Már nem nyújt hosszú távú anyagi stabilitást egy munkahely, ráadásul nehéz feladat hosszú és mély érzelmi kötődéseket kialakítanunk, így érzelmi stabilitás sem védelmezi hétköznapjainkat. Ezért gyakran odáig jutunk, hogy ezt vesszük viszonyítási alapnak akkor, ha gyermekeink jövőjéről van szó. Pedig a boldog és sikeres ember gazdag és elégedett ember, függetlenül a pénz mennyiségétől. Ha valaki adottságainak, képességeinek és tehetségének megfelelően a helyén van, ő boldog és elégedett lesz. Minden szülőnek és minden hiteles tanítónak ezt célszerű alapul venni.
Boldog embernek boldoggá válik a környezete is. Engedjük gyermekeinket azokon az utakon járni, amelyek boldogsággal töltik el, hiszen mi adtuk azokhoz az alapokat.

A cikk következő részét megtalálod ide kattintva. Ha értesítést szeretnél kapni a megjelenő új cikkekről és újdonságokról, kattints ide!

A Földtől az Ég felé könyvben találhatsz valódi példákat a témával kapcsolatban. Megrendelés itt!

 

[fblike]

(Ha meg szeretnéd osztani a cikket, kérlek másold be az URL-jét a Megosztás gomb megnyomása után a “Mondj valamit erről” mezőbe.)

A mesékről másképpen, asztrológus szemmel

A mesék tekintetében az alábbiakat mindenképp célszerű figyelnünk: vajon tanító jellegű-e tudunk-e a mesével azonosulni? Igen, elsősorban nekünk, szülőknek tetszik-e a választott történet.  A mese, mint a tanítás eszköze: A meséket és mondákat a régi korokban a bölcsek tanító jellegű üzenetként adták tovább, amely szimbolikus formában került átadásra. A tudatalatti érti a szimbólumok nyelvét. A ... Olvass továbbA mesékről másképpen, asztrológus szemmel

Close